Co-teaching

Co-teaching i overgange

På Klarup Skole har vi fokus på, hvordan vi kan hjælpe vores elever i de overgange, de møder i livet. For at lykkes med dette bruger vi bl.a. co-teaching på alle årgange.

Ved co-teaching tilrettelægges undervisningen i en del af fagene, således at eleverne arbejder i mindre grupper, og der er en ekstra lærer eller pædagog med i klassen. Undervisningen kan f.eks. struktureres, så eleverne har parallelundervisning i to halvdele af klassen. Det kan også være, at klassen er inddelt i tre “stationer”, hvor eleverne arbejder med det samme fagligt indhold med forskellige tilgange. Skolens vejlederteam kan bookes til co-teaching-forløb og har til opgave at undervise og støtte faglærere og pædagoger i planlægning, udførelse og evaluering af forløb med co-teaching.