Traditioner

Lejrskole

For at ryste eleverne sammen i de nye 7. klasser laver lærerne omkring 7. årgang et arrangement med overnatning (oftest på skolen) for eleverne i starten af skoleåret.

På 8. klassetrin tager eleverne og deres lærere på lejrtur i løbet af foråret. Lejrturen varer som oftest fem dage.

Rystesammendag

I september måned arrangerer elevrådet et “rystesammenarrangement” for alle eleverne i udskolingen.

Prom

På Klarup Skole afslutter 9. årgang med en amerikansk inspireret Prom-fest. Denne tradition har Klarup Skole opretholdt i mere end 10 år. Prom plejer at ligge i forlængelsen af de skriftlige afgangsprøver og før sidste skoledag.

Festen foregår i et festlokale i nærmiljøet og har et overordnet festtema, som skifter fra år til år. Til Prom serveres god mad, afholdes årgangsnomineringer og lærerne sørger for sjov underholdning. Prom afsluttes med en omgang traditionel Lancier.

Fastelavnsfest

På Klarup Skole afholder vi Fastelavnsfest torsdag eller fredag før vinterferien. Vi slår selvfølgelig katten af tønden, er udklædte og kårer elever i forskellige traditionelle lege.

Juleklippedag og æbleskivesalg

Sidste fredag i november har Klarup Skole Juleklippedag. Her hjælper  8. årgangs elever med at tilberede og servere æbleskiver til skolens elever.

Skolefesten

I foråret fejrer Klarup Skole den store Skolefest. Under festen leverer 3. afdeling sjove aktiviteter til store og små elever samt gæster bl.a. spøgelsesgangen, som plejer at trække mange elever til.

Motionsdag

Torsdag aften i uge 41 holder eleverne i udskolingen motionsdag. De laver forskellige aktiviteter på tværs af årgangene. Arrangementet varer fra kl 17.00-21.00. Eleverne har fri om fredagen.

Sidste skoledag 9. klasse

I maj måned holder eleverne i 9. klasse sidste skoledag. Datoen er bestemt af Skoleforvaltningen i Aalborg Kommune og kan variere fra år til år. Eleverne starter traditionen tro med at spise morgenmad. Om formiddagen er der uddeling af karameller til skolens øvrige elever og til slut, er der underholdning ved 9. klasse eleverne, inden de forlader skolen ved middagstid.

Dimission

I den sidste uge i juni inden eleverne går på sommerferie holder vi dimission for eleverne i 9. klasse og deres forældre.