Indskolingen

På Klarup Skole er indskoling der hvor man starter sin skoletid, dvs. når man kommer i 0. klasse til og med 3. klasse.

I indskolingen er der rigtig meget fokus på at lære børnene at gå i skole. De skal lære at være en del af et fællesskab med alt hvad det indebære. Der er herunder fokus på, at kunne vente på tur, at give plads til andre samt at få en dybere forståelse for forskelligheder.

Fagligt fylder dansk rigtig meget de første par år. Her er der fokus på udviklingen fra bogstavkendskabet frem til en mere flydende læsning og skrivning. I matematik er der en progression fra at kunne tallene og tælle til, at man i 3. klasse arbejder både med gange og division. De stifter i indskolingen også bekendtskab med engelsk, natur og teknik samt de mere kreative fag som billedkunst og musik.